Racjonowanie opieki medycznej w Ameryce: plan Oregon i nie tylko

Może się zdarzyć, że prośba Oregonu o restrukturyzację programu Medicaid została odrzucona przez administrację Busha w sierpniu, z zachętą do ponownego złożenia wniosku w sprawie rewizji dotyczących prawnie wymaganych świadczeń dla osób niepełnosprawnych, do ponownej oceny po listopadowych wyborach. A może fakt, że fakty dotyczące reformy służby zdrowia w Stanach Zjednoczonych są zbyt trudne do omówienia publicznie w sezonie wyborczym. Przez ponad dekadę pojawiały się ostrzeżenia, że wkrótce wysokie koszty opieki medycznej w tym kraju będą wymagały racjonowania opieki. W rzeczywistości większość systemów finansowania opieki zdrowotnej już odnosi się do wysokich kosztów dzięki strategiom, które w sposób pośredni lub bezpośredni próbują ograniczyć opiekę zdrowotną. Potrzeba pewnych ograniczeń związanych z kosztami została powszechnie przyjęta, choć w żadnym wypadku nie jest powszechna. Jednak żaden system nie rozwiązał tego problemu tak wyraźnie i tak publicznie jak program Oregon Basic Health Services. Jako piorunochron do debaty na temat alokacji zasobów opieki zdrowotnej, plan Oregon jest w centrum tej książki uczonych i szeroko zakrojonych esejów.
Plan z Oregonu uosabia decyzję o poszerzeniu zakresu opieki zdrowotnej dla osób ubogich, tak aby objęły one te, które wcześniej nie były objęte ubezpieczeniem ( rozszerzony dostęp ), a ich zasięg finansowany jest przez zmniejszenie korzyści zdrowotnych niektórych ubogich osób (głównie matek i dzieci) do jednolitego poziomu z korzyściami innych biednych ludzi ( racjonowanie ). Niezwykły krok polegał na tym, by ten nieprzyjemny kompromis był jawny i jawny, ale szczegóły reglamentacji (ograniczające dostępność innego dobra lub usługi) również celowo zostały wystawione na publiczny pogląd. Świadczone usługi medyczne muszą być określone przez ustawodawcę stanowego, którego jedyną opcją będzie ustalenie, na podstawie uporządkowanej listy 709 par warunków i terapii, ile państw będzie finansować. Lista została skompilowana i ustalona priorytetowo przez komisję, która otrzymała obszerne komentarze od publicznych spotkań i ekspertów. W lipcu 1991 r. Ustawodawca przyznał środki na pokrycie usług do 587. usługi na liście. I jakby to nie było dostatecznie jasne, Oregonians i wielu Amerykanów nauczyło się imienia pierwszego dziecka z Oregon, które zmarło na białaczkę, nie otrzymując potencjalnie ratującego życie przeszczepu szpiku kostnego, który był dostępny dla dzieci z tradycyjnym ubezpieczeniem zdrowotnym. Jednak debata, przynajmniej w Oregonie, już minęła to wydarzenie. Rozmowy z minionymi tygodniami z Oregianami niezaangażowanymi w opiekę zdrowotną nie pozostawiają mi wątpliwości, że wielu, jeśli nie większość ludzi w Oregonie, zdaje sobie sprawę, że opiekę zabrano temu chłopcu z białaczką w porządku , aby zapewnić opiekę uważaną za bardziej opłacalne, takie jak opieka prenatalna, szczepionki i tym podobne; i wspierają to. Ta książka pozwala nam na wykonanie kopii zapasowych i uważne rozpatrzenie problemów.
Eseje te stanowią dla zapracowanego klinicysty okazję do rozważenia zastosowania formalnych zasad etyki i analizy polityki do czegoś, co naszym zdaniem intuicyjnie rozumiemy: zapewnienie opieki zdrowotnej społeczeństwu. Chociaż niektóre eseje uwzględniają podstawy bezpośredniej opieki nad pacjentem, z którymi możemy czuć się najbardziej komfortowo, większość zajmuje się bardziej ogólnymi zasadami uczciwości, sprawiedliwości i społecznych wartości moralnych, którymi musi się zająć system opieki zdrowotnej.
W żadnym wypadku nie wszystkie eseje przekonująco wskazują, że zasoby opieki zdrowotnej są ograniczone i że aby zapewnić opiekę zdrowotną dla wszystkich lub uniknąć nadmiernych wydatków, opieka zdrowotna musi być racjonowana
[przypisy: mysia robi mapki, olx barlinek, hipokrates gorzow ]