Komentarz: Pomiar kandydatów na opiekę zdrowotną cd

Każda poważna propozycja reformy musi być zbyt skomplikowana, aby wyjaśnić ją w przemówieniu na temat kampanii i musi zawierać cechy, które będą antagonizować potężne grupy interesów. Tak więc obie strony niechętnie zajmują jasne stanowiska do czasu wyborów. Ponadto w obu obozach istnieje różnorodność poglądów. Prezydent Bush
W najszerszym zakresie – rozszerzone programy uprawnień rządowych i kontrola cen a zreformowany system rynkowy – propozycja prezydenta Busha wskazuje na właściwy kierunek, ale proponowane przez niego środki zaradcze nie są wystarczająco silne. Długość i kompleksowość kompleksowego programu reformy zdrowia Prezydenta 4 sugerują, że administracja uznaje, że skuteczna reforma rynku będzie wymagać wielu skoordynowanych działań. Brakuje do tej pory akcji z zębami. Nieskuteczne propozycje reform rynkowych mogą zdyskredytować cały pomysł.
Administracja wyznaje chęć zachęcania do skoordynowanej opieki (termin dla HMO i podobnych partnerstw ubezpieczycieli i dostawców). Pomocne byłoby poprawienie nastawienia anty-HMO w metodach płatności Medicare i poszerzenie programu o szerszy zakres systemów opieki zarządzanej. Jednak administracja nie zaproponowała najpotężniejszego kroku, jaki rząd mógłby podjąć, aby zachęcić do rozwoju opłacalnych HMO i zmotywować ich do ograniczenia wzrostu kosztów, czyli do ograniczenia składek pracodawcy na opiekę zdrowotną pracowników. równa cenie najtańszego abonamentu na danym obszarze oraz wymaganie, aby faworyzowane przez podatników składki pracodawcy były kwotą stałą (wkład zdefiniowany). Jest to niezbędny fundament skutecznej reformy rynku.
Administracja Busha wzorowała się na reformie rynku małych grup na propozycje Krajowego Stowarzyszenia Komisarzy Ubezpieczeniowych. Niektóre z tych reform brzmią dobrze w miarę możliwości, ale pozostawiają na miejscu niektóre z najgorszych antykonkurencyjnych cech obecnego, nieudanego rynku. Pozostawiają one ubezpieczycielom dużo miejsca, aby pokonać konkurencję cenową poprzez segmentację rynków. Nie zezwalają poszczególnym pracownikom na wybór między planami zdrowotnymi. Co więcej, pozostawiają miejsce na bardzo duże różnice w składkach między grupami.
Administracja zachęciłaby również do rozwoju sieci ubezpieczeń zdrowotnych (HIN), podobnych do HIPC zaproponowanych przez Jackson Hole Group, ale bez silnych zachęt do przyłączenia się do nich i franchisingu terytorialnego potrzebnego do ich pracy. Czysto dobrowolne ustalenia nie zadziałałyby w tym przypadku. Siły rynkowe motywują grupy ubezpieczonych do gwarantowania lub wykluczania grup o niskim ryzyku, tym samym pokonując ich większy cel społeczny. Zachęty zaproponowane przez administrację Busha nie są wystarczająco silne, aby przezwyciężyć ten czynnik.
Administracja proponuje ulgowy kredyt podatkowy lub kupon dla ubogich. Sugerowana deklaracja, że w przyszłości zostaną objęci wszyscy biedni ludzie w Ameryce, jest najbardziej pożądana. Ale jeszcze trzeba zrobić; około dwie trzecie nieubezpieczonych nie jest biednych (tj. nie mają dochodów poniżej federalnej granicy ubóstwa). Administracja nie wyjaśnia, jak zapłacić za ulgę podatkową, która kosztowałaby ponad 20 miliardów dolarów rocznie
[patrz też: molsidomina, ile lat trwają studia medyczne, histigen ]